Jag kandiderar till riksdagen. Läs min lista "A till Ö" om vad jag tycker i olika frågor.

fredag, maj 23, 2008

Arbetslinjen för invandring

I dagens Eskilstuna-Kuriren har jag en debattartikel om invandringspolitik. I korthet går den ut på att invandring är positivt men att vi måste vara tydliga med att invandrare ska försörja sig själva. Jag lyfter också fram arbetskraftsinvandring som ett skifte i mentalitet som ger den enskilda människan större makt över sin situation.

Jag tror att det är viktigt att diskutera invandringspolitik för att döda uppfattningen om att det här området får man inte prata om och att alla partier tycker likadant. Så är det inte.

Det går att bygga ett bra samhälle med stor invandring men då måste vi också ställa krav på människor att lära sig svenska språket och arbeta.

1 kommentar:

Anonym sa...

Håller med dig Niklas. Gör man rätt från början så fungerar såväl homogena som heterogena samhällen väl. Titta på Finland, Japan, Botswana och Sydkorea. Men kolla även in Australien, Singapore och Kanada. De förstnämnda är SD:s ideal medan de senare är våra.

Trevlig helg!

/Johan K