Jag kandiderar till riksdagen. Läs min lista "A till Ö" om vad jag tycker i olika frågor.

tisdag, maj 13, 2008

Jag har också varit på studieresa!

Kuriren har idag toppat med att Energi och Miljös styrelse åker till Bryssel på studieresa. Jag är principiellt varken för eller emot studieresor utan var och en måste naturligtvis värdera resans program och om man tycker att det ger så pass mycket att det är värt att låta skattebetalarna betala för detta.

Vissa kommentatorer verka tro att det rör sig om semester, vilket är helt felaktigt. Programmet brukar vara från morgon till kväll. Men det kan ändå finnas anledning att ifrågasätta en enskild resa, eller avstå från att åka med. Jag har tackat nej två gånger hittills av olika anledningar.

Själv har jag idag faktiskt också varit på studieresa. På förmiddagen var vi i Alliansen nämligen på besök i Västerås och träffade kommunalrådet Roger Haddad (fp) som berättade för oss om deras beställar/utförarmodell. Det var verkligen lärorikt och kan förhoppningsvis ge valuta åt Eskilstunas skattebetalare när vi har vunnit valet 2010.

Inga kommentarer: