Jag kandiderar till riksdagen. Läs min lista "A till Ö" om vad jag tycker i olika frågor.

lördag, maj 10, 2008

Komriks i bilder

Två veckor har visserligen gått, men för de insnöade kan det kanske ändå vara intressant att få se hur jag dokumenterade folkpartiets kommunala riksmöte i Västerås med den digitalkamera som jag precis köpt. Ingen bildkvalitet alls utlovas.


Temat för riksmötet var alltså 'Alla kan bidra'. Riksmötet var också startskottet på vår integrationskampanj.

På fredagen var det gruppledarkonferens. Migrationsminister Tobias Billström (m) var på besök och gjorde ett mycket bra framträdande. Men särskilt bra bilder blev det inte. Därför hoppar vi raskt vidare till kvällens middag...


Jag satt mittemot henrik Lindblom som är gruppledare i Karlstad och riksdagsledamoten Nina Larsson från samma stad. Henrik hade bott i Rådom som barn, där mina anfäder har bott sedan början av 1500-talet och där vi har sommarstuga. Så det blev mycket pratande om Torsby med omnejd.

Nina har numera rollen som konferencier på våra möten och frågade hur hon skulle presentera Johan Pehrsson och Nyamko. Jag föreslog 'mannen som älskar att bugga' samt 'minst men inte sist'. Det första använde hon faktiskt... ;)


Senare uppnådde jag satori (zen-buddhismens motsvarighet till nirvana) i baren.


Mathias Sundin, min käre kollega i Norrköping, beslutade sig för att mjuka upp sin image med denna inte alltför macho-mässiga beställning.


Lördagen inleddes traditionsenligt med att den älskade partiledaren Jan Björklund höll tal.



Därefter var det allehanda seminarier som inte gör sig så bra på bild.


På kvällen träffade jag på min förra chef, Niki Westerberg (t.v.).


Fredrik Malm blev senare överfallen av sin onde tvilling.


Allt eftersom kvällen mer antog formen av natt försökte sig kamraten Sundin på lite poly, men den som gapar efter mycket... Till vänster LUF Sörmlands ordförande Sara Brånn, till höger (var annars) Saga Rosén.

På söndagen var det ingen nåd utan uppstigning för att vara på plats kl. nio.


Nyamko höll tal. Bra tal men hon tände till ordentligt när hon blev utfrågad av Ulf Wickbom efteråt.


Sista seminariet var jag egentligen inte anmäld till, men eftersom folk hade sagt att det var så bra så gick jag dit ändå. Det handlade om hur man vinner val i Amerika. På bilden Petter Odmark som hngt med Barack Obama.

3 kommentarer:

Thymbra sa...

Jaha du Frykman.

Hur kan jag lita på att du egenhändigt har komponerat detta blogginlägg och inte gjort kattenpejst från den nationella hemsidan?

Niklas Frykman sa...

Det man vet aldrig. :(

Jonny Nilsson sa...

ska du ha spö! =P