Jag kandiderar till riksdagen. Läs min lista "A till Ö" om vad jag tycker i olika frågor.

fredag, oktober 17, 2008

Uppe i ottan med näringslivet

Nu på morgonen har jag varit på frukostmöte med företagarnätverket BNI. Jättetrevligt. Tack till Andreas som bjöd in mig. De har den masochistiska rutinen att träffas 07:00 varje fredag och lyckas ändå vara både trevliga och inriktade på nya affärer även om den dykande ekonomin var mycket närvarande.

Naturligtvis handlade väldigt mycket av mötet om nya metoder att suga ut arbetarklassen. Det är ju det som företagare gör. Som man t.ex kunde se på Lyxfällan igår med damen som hade skobutiken i Surahammar och fick hela 2500 kr över till sig själv efter att ha sålt skor för 48 000 i månaden. Vidriga kapitalister.

Nu ska jag snart trava upp till tåget och åka till Stockholm för att se och lyssna på Alexander Bard och Johan Norberg som ska gå holmgång om liberalismens väsen. Vem som är för och vem som är emot vet jag inte.

Inga kommentarer: